وبلاگ ساختمان

حوزه های ساختمانی مختلف

وبلاگ ساختمان

حوزه های ساختمانی مختلف

ساخت میز چوبی با رزین

ساخت میز چوبی با رزین اخیرا بسیار افزایش پیدا نموده است زیرا افراد نسبت به این مدل از میزهای مدرن علاقه ی بسیاری نشان داده اند و در دکوراسیون داخلی منزل خود از آن ها استفاده می نمایند. این مدل از میزها هم در دکوراسین داخلی به سبک مدرن و هم سبک کلاسیک قابل استفاده می باشند. میزهای رزین همانگونه که از نامشان مشخص است از ترکیب چوب و ماده ای به اسم رزین ساخته می شوند و زیبایی فوق العاده حیرات انگیزی دارند. رزین ها به طور کلی در دو مدل طبیعی و مصنوعی هستند. برای طراحی و ساخت میز چوبی با رزین از اپوکسی استفاده می کنند. اپوکسی یک نوع رزین مصنوعی و از خانواده ی رزین های دو جزیی است که شامل پایه ی رزینی و هاردنر می باشد.

کاربردهای رزین اپوکسی

 

یکی از مهم ترین کاربردهای آن ساخت میز چوبی با رزین است. با کمک رزین اپوکسی می توان  طرح های بسیار جالبی را بر روی سطح میز رزین چوبی به وجود آورد و آن ها را از حالت ساده بودن خارج نمود. علاوه بر آن به علت آنکه رزین در رنگ های متنوعی وجود دارد می توان انواع میزهای رنگی رزین را به وجود آورد.

از رزین اپوکسی علاوه بر ساخت میز  مدرن وود تک می توان در کارهای هنری و ساخت لوازم دکوری و زیورآلات نیز استفاده کرد. لازم به ذکر است که امروزه کاربرد رزین اپوکسی بسیار گسترده تر از قبل شده است و در حوزه های مختلف دیگر نیز شاهد استفاده از رزین می باشیم. به علت آنکه رزین از چسبندگی بسیار خوبی برخوردار است در صنایع حساس مانند ساخت قطعات و سازه های هوایی، سازه های پیشرفته، مصارفی چون تجهیزات صنایع هوافضا، نفت و گاز، صنایع دفاعی دریایی، خودروسازی، برق و الکترونیک، تجهیزات ورزشی و… نیز از رزین استفاده می کنند. علاوه بر این ها از رزین اپوکسی در مصارف دیگری همچون ساخت چسب ها، خمیر درزگیر، ریخته گری و آب، پوشش های کف و رنگ ها نیز استفاده می شود. در یک جمع بندی کلی کاربردهای رزین اپوکسی را می توان به شکل یک فهرست درآورد:

ساخت انواع چسب ها

ساخت رنگ ها و پوشش

قالب های صنعتی و کامپوزیت ها

مدارهای الکتریکی و الکترونیک

مصارف خانگی و دریایی

هوا فضا

زیست شناسی

کفپوش های صنعتی و کفپوش های دکوراتیو

کارهای هنر و لوازم دکوراتیو و زیورآلات

 

رزین اپوکسی چوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد

 

رزین اپوکسی باید بدون رنگ باشد تا قابلیت رنگی شدن را داشته باشد.

رزین اپوکسی باید کاملا رقیق باشد

حباب به راحتی از مخلوط خارج شود

چسبندگی زیادی به سطح چوب داشته باشد

ویژگی شفافیت و شیشه ای بودن را به سطح چوب بدهد

در موارد خاص مقاوم میز رزین وود تک  در برابر رطوبت باشد

رزین باید از مقاومت مکانیکی بالایی برخوردار باشد

رزین باید از مقاومت مکانیکی بالایی برخوردار باشد

قابلیت ساب زدن و جلادهی داشته باشد

سر بودن که البته میزان لیز و سر بودن آن به اندازه ی کاشی و سرامیک نیست

 

 

 

مزایای رزین اپوکسی

 

مقاومت عالی در مقابل اسیدها و مقاومت مکانیکی بالا

چسبندگی بسیار بالا به سطوح مختلف میز رزین  و پایداری ابعادی

نارسانا بودن به عنوان عایق در مقابل الکتریسیته (البته می توان آن را رسانا کرد)

پاک کردن جرم ها چربی ها و آلودگی ها از روی سطح آن به سادگی

مقاومت شیمیایی عالی به ویژه در محیط های قلیایی

استحکام کششی، فشاری و خمشی بسیار بالا

  در هر سانتی متر مربع

پایین بودن زمان پخت و قابلیت پخت در دماهای مختلف

برخورداری از دوام بالا در مقابل شرایط سخت محیطی

تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی

تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی چیست


تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی چیست؟ اغلب افراد در مورد تفاوت های مهندسی معماری و معماری داخلی دچار سردرگمی هستند و از تفاوت های بین این دو نقش اطلاعی ندارند. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص تفاوت های مهندسی معماری و شرکت معماری داخلی صحبت کنیم:



زمینه کاری مهندسی معماری


یک مهندس معمار در روند کلی ساختار ساختمان، پی ریزی بنا، دیوار ها، سقف، درب ها و پنجره ها را مورد بررسی قرار می دهد. وظیفه مهندس معمار تنها به ساخت خانه محدود نمی شود، بلکه باید ارتباط ساختمان با محیط های اطراف آن را نیز مورد بررسی قرار بدهد. ارتباط مسیر های رفت و آمد با فضای سبز ساختمان، رفع مشکل پارکینگ، نظم و ترتیب قرار گیری باغچه ها و طراحی فضاهای باز و یا بسته از جمله وظایفی هستند که بر عهده مهندس معمار ساختمان قرار دارد. شرکت دیزاین منزل ساخت پروژه های مسکونی، ساختمان های اداری، کارخانه ها، فرودگاه ها، ترمینال ها، مدارس، ساختمان های دولتی و … توسط مهندسین معمار صورت می گیرد.


زمینه های کاری معماران داخلی


زمینه ی کاری معماران داخلی محدود به طراحی داخلی یک فضا است. معماران داخلی مسئولیت طراحی داخلی یک مکان را بر اساس عناصر زیبایی شناختی، کاربردی بودن و با در نظر گرفتن نیاز ها و شرایط  مخاطبین بر عهده دارند. از معماران داخلی می توانید برای چیدمان لوازم و وسایل داخل یک محیط کمک بگیرید. آن ها به خوبی می دانند که مبلمان، تابلوها، مجسمه ها و سایر وسایل در یک محیط به چه نحوی قرار گرفته شوند تا حداکثر هماهنگی و زیبایی ایجاد شود. علاوه بر این معماران داخلی با اصول روانشناسی رنگ به خوبی آشناییت دارند و رنگ دیوارها، کف و سایر لوازم را به گونه ای انتخاب می کنند که هماهنگی خوبی در محیط داخلی ایجاد شود.

طراحی


از دیگر تفاوت علم مهندسی معماری با معماری داخلی در بحث طراحی است. اگر می خواهید در داخل خانه تغییراتی را ایجاد کنید و دکوراسیون آن را عوض کنید باید با یک معمار داخلی در این زمینه همکاری کنید اما اگر می خواهید تنها نمای بیرونی خانه خود را تغییر دهید، در این شرایط بهتر است که از یک مهندس معمار کمک بگیرید. به عنوان مثال اگر قصد دارید تراس را وارد خانه کرده و یا با تخریب یک دیوار تراس را بزرگ تر کنید، در این شرایط باید از شهرداری مجوز لازم را دریافت نمایید و مهندس معمار فردی است که می تواند این مجوز ها را برای شما دریافت کند.


برنامه ریزی


معماران، نقشه ساختمان را طراحی کرده و در صورت نیاز نقشه سه بعدی ساختمان را نیز طراحی می کنند. مهندسین معمار برای پروژه های ساختمانی خود  یک ماکت طراحی می کنند تا نمای بیرونی ساختمان گرفته و کلیه جزئیات داخلی آن را به صورت سه بعدی مشاهده نمایند. معماران داخلی و مهندسین معماری داخلی هلگر  با تهیه ی نقشه سعی در این دارند که شکل پایانی پروژه را مشاهده نمایند و در صورت نیاز تغییرات مورد نظر خود را در آن ایجاد کرده و حتی مکان اتاق ها و دیوار ها را تغییر دهند.

معماران داخلی نیز از این روش برای طراحی و شرکت دکوراسیون داخلی  مکان استفاده کرده  و بر روی چگونگی ظاهر اتاق نشیمن، طراحی سرویس بهداشتی و جزئیات دیگر در نقاط مختلف خانه تمرکز می کنند.  طراحی کلیت ساختمان، مقاومت و استحکام آن بر عهده مهندس معمار بوده و جزئیات و زیبایی خانه بر عهده معمار داخلی می باشد. شرکت دکوراسیون داخلی  توجه داشته باشید که اگر می خواهید خانه ای داشته باشید که از هر نظر زندگی را برای شما ساده تر، کارآمد تر و آرامش بخش تر کند بهتر است که با هر دوی این افراد در کنار یکدیگر همکاری کنید چرا که معمار داخلی و مهندس معمار به گونه ای مکمل یکدیگر محسوب می شوند.

دکوراسیون داخلی شرکت مهندسی

طراحی دکوراسیون داخلی شرکت مهندسی بسیار حائز اهمیت است چرا که یک طراحی خوب و اصولی نقش بسیار مهمی در موفقیت آن ها ایفا می نماید. طراحی دکوراسیون داخلی شرکت مهندسی اگر طبق اصول انجام شود هم بر روی کارمندان و پرسنل مشغول به کار در شرکت و هم بر روی مخاطبین تاثیرات مثبت بسیاری می گذارد. شرکت معماری داخلی موفق در سال های اخیر پی به ارزش و اهمیت شرکت دکوراسیون داخلی و کاربردی و نقش آن درموفقیت خود برده اند. همین امر باعث شده است تا افراد مختلف با الگوبرداری از شرکت های موفق به فکر ایجاد دکوراسیون مناسب و کاربردی در محیط کار خود شوند. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص یک سری اصول اولیه در طراحی داخلی صحبت نماییم:


اصول اولیه در طراحی دکوراسیون داخلی شرکت معماری داخلی


یکی از مهم ترین اصول در حین معماری داخلی هلگر که باید به آن توجه بسیار داشت بحث نور پردازی است. نورپردازی در یک فضای داخلی پیامدهای مهمی در بردارد. نورپردازی مناسب یک فضا آن فضا را خوشامد و چشم نواز جلوه می کند واین در حالیست که نورپردازی نامناسب زیبایی های محیط را آنطور که باید به نمایش نمی گذارد. نورپردازی در کنار ابعاد زیباشناختی دارای بعد عملکردی هم می باشد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی می تواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف کند.


حجم


حجم  یکی دیگر از موارد مهم در معماری داخلی هلگر است. در معماری سنتی ایران، شاهد فضاهای پر و خالی بسیاری هستیم. در این معماری مسائل حجمی اهمیت زیادی دارد. ما فضای داخلی را به واسطه لایه بیرونی بنا درک می کنیم. این لایه بیرونی در حقیقت همان حجم کلی بناست. در معماری مدرن، معمار به انتزاع و جدایی پوسته یا حجم بنا از درون آن می اندیشد و اینجاست که دیوارها و سقف ها، فضایی تاکیدی ایجاد می کنند و خود را از قید و بندهای فضای داخل رها می کنند. این جا طراحی داخلی به مثابه یک سامان یا روش معمارانه مطرح می شود.


شکل


شکل، خط بیرونی یک شی را تشکیل می دهد. در علم شرکت معماری داخلی به طور معمول افراد  شکل و فرم را با هم اشتباه می گیرند. شکل یا صورت معادل کلمه Shape انگلیسی است در حالی که فرم املای فارسی همان Form است. شکل ها به سه صورت طبیعی غیر قابل مشاهده و هندسی می باشند. شرکت دکوراسیون داخلی  در ترکیب بندی یک فضا شکل اشیا عامل تعیین کننده ای است. طراحان داخلی به کمک این عامل می توانند ترکیبات بصری گوناگونی پدید آورند.

بافت مشخصه ای از یک شی است که با لمس کردن یا دیدن به چشم می آید. بافت می تواند نرم یا خشن، کشیده یا برجسته، زبر یا مخملین و یا ابریشمی باشد. در طراحی داخلی پوسته ها و سطوح فضایی معمولا بسته به عملکرد هر فضا تغییر می کند. به عنوان مثال طراحی داخلی یک خانه نیازمند سطوحی نرم و منعطف باشد، اما در فضای داخلی یک سینما نباید از چنین سطوحی استفاده نمود.


فضا در معماری داخلی


در یک معماری داخلی، فضا جزو مهم ترین مواردی است که حتما باید به آن توجه نمود چرا که استفاده ی موثر از فضا و ارتباط آن با محیط مساله ای بسیار حائز اهمیت است. مساله ای که در رابطه با فضا مطرح می شود، رعایت ابعاد انسانی در طراحی داخلی است. از قرن ها پیش رویکرد عمده فیلسوفان و معماران به عنصر فضا، برجسته بوده است. شرکت دکوراسیون داخلی  در طی سال های اخیر هم ارتباط بین ابعاد انسانی با فضاهای داخلی به یکی از فاکتورهای مهم طراحی بدل شده که از آن تحت عنوان ارگونومی یا کار پژوهی در دید کلی و اندام سنجی  در دید جزئی، یاد می شود. در طراحی داخلی می بایست رابطه درست انسان با فضا تعریف شود و ابعاد بدن انسان ها برای سهولت دسترسی های فضایی مد نظر قرار گیرد.

میز ادارای مدرن و لوکس

طراحی میز اداری مدرن و لوکس

 

میز اداری مدرن و لوکس : یکی از اصلی ترین آیتم ها در دکوراسیون اداری یک شرکت، میزهای کار کارمندان و پرسنل هستند. با خرید یک میز اداری مدرن و لوکس هم به زیبایی محیط کار و هم به افزایش کارایی و آرامش کارکنان می توان دست پیدا کرد.  در طراحی یک میز اداری مدرن اولین موردی که باید مدنظر قرار بگیرد آرامش و راحتی پرسنل است چرا که کارمندان امروزه مدت زمان زیادی را پشت میزهای کاری خود سپری  می نمایند و به همین علت یک میز اداری مناسب می تواند بازده کارکنان را به میزان زیادی افزایش دهد.

به دلیل هزینه بر بودن تعویض میزهای اداری باید در حین خرید دقت بسیاری داشت تا در آینده ای نزدیک نیازی نباشد که آن ها را تغییر داد. میزهای اداری باید دقیقا متناسب با شغل هر فرد انتخاب شوند و باید به این موضوع دقت شود که آیا افراد با ارباب رجوع در ارتباط هستند یا خیر. افرادی که با کامپیوتر کار می کنند باید میزی داشته باشند که از فضای کافی برای قرار دادن  کیبود و کیس برخوردار باشد. علاوه بر آن میزهای اداری باید از جنس مرغوب انتخاب شوند تا موس به راحتی بتواند برروی آن جابه جا شود.

 

طراحی میز کارمندی

 

به علت آنکه تعداد کارمندان در فضاهای اداری بیشتر از بقیه است، درطراحی میزهای اداری برای کارمندان تنوع رنگ و طرح بیشتری را لحاظ می کنند و بدین ترتیب در نهایت یک میز اداری مدرن و لوکس ساخته می شود. به علت تنوع بالا شما به آسانی قادر هستید مطابق با هر سلیقه و با داشتن هر میزان بودجه ای،  میز مورد نظر و دلخواه خود را انتخاب نمایید. اندازه میز مدرن باید با توجه به اندازه فضا در نظر گرفته شود. وقتی فضایی کمی در اختیار است انتخاب یک میز بزرگ فقط در رفت آمد مشکل ایجاد می کند و کارایی چندانی ندارد. برای فضاهای کوچک بهتر است از میزهای کوچک استفاده نمایید که دارای کشوهای بسیاری می باشد. بدین طریق می توانید لوازم و کلیه وسایل اضافی را در درون کشو قرار دهید. میزهای کارمندی می ‌توانند شکل و شمایل میزهای مدیریت را داشته باشند، ولی از آن ها کوچک ‌تر هستند.

میزهای کارمندی علاوه بر راحتی و القای حس آرامش باید زیبا و هماهنگ با فضای اطراف نیز باشند. این میزها از مواد اولیه گوناگونی با توجه به سلیقه سفارش ‌دهنده ساخته می ‌شوند. بهتر است میز کارمندی خیلی سنگین نباشد تا جابه ‌جایی آن ها راحت صورت گیردمیز رزین علاوه بر راحتی وزیبایی باید بادوام هم باشد و از استحکام خوبی برخوردار باشد تا بتواند فشار وارده از وسایل را تحمل کند. سازندگان در ساخت آنها باید اصول مهندسی و ارگونومی را در نظر داشته باشند.

طراحی میز کارشناسی

 

میزهای کارشناسی نیز که اغلب در محیط ‌های اداری استفاده می‌ شوند، دارای ویژگی ‌هایی هستند که مجموع آن ها راحتی کارمندان را فراهم می‌ کنند. ارتفاع استاندارد این میزها حدود 75 تا 85 سانتی‌‌ متر می باشد. یکی از خصوصیات میزهای کارشناسی این است که پایه ‌های آن قابلیت تغییر ارتفاع  دارند. بدین ترتیب هر کارمند قادر است با توجه به شرایط خود آن را تنظیم کند.

طول میزهای کارشناسی بین 90 تا 250 سانتی متر است که بسته به کارایی آن قابل تغییر است. اندازه طول میز رزین دست ‌کم 1200 میلی‌ متر و عرض آن هم باید 800 میلی ‌متر در نظر گرفته شود. خیلی از کارکنان علاوه بر سطح میز مدرن وود تک  نیاز به فضاهای دیگر مانند کشو هم دارند که بتوانند اسناد و مدارک خود را در آنجا نگه داری کنند و در صورت لزوم از دسترس دیگران دور نگه دارند و قفل کنند. میزهای کارشناسی دارای فضایی برای قرار دادن کیس و کیبورد نیز هستند.

طراحی داخلی شرکت

نکات مهم در طراحی داخلی شرکت


اگر صاحب یک شرکت و یا اداره هستید باید بدانید که معماری داخلی  شرکت و اداره تان بسیار مهم است چرا که یک طراحی مناسب و ایده آل دکوراسیون دفتر کار می تواند نقش بسیار مفید و موثری در جذب و اعتماد مشتری ها دارد. معمولا برای طراحی دکوراسیون های اداری به مشخصات فرهنگی مراجعه کنندگان و خدمات ارائه شده شرکت دکوراسیون داخلی  توجه زیادی می شود.

مهم ترین موضوعی که باید از آن مطلع باشید این است که فضای کارتان را همچون منزل خودتان در نظر بگیرید و به طراحی داخلی آن اهمیت بدهید. محل کارتان، جایی است که برای به دست آوردن سهم بازار در آن می جنگید، به دنبال فرصت های شغلی بهتر می گردید، و آرزوهای خودتان را محقق  می سازید. به همین علت اگر به دنبال بهره وری بیشتر هستید باید محیط کسب و کارتان را به شکلی  حرفه ای در معرض دید بگذارید. در ادامه ی مطلب قصد دارم در خصوص طراحی داخلی شرکت نکاتی را بگوییم:



اهمیت به ظاهر کلی شرکت


خودتان را جای فردی بگذارید که برای اولین بار به شرکت شما آمده است. به نظرتان چه نوع برداشتی از شرکت شما و کسب و کارتان خواهد داشت؟ معماری داخلی سعی کنید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که داخل و خارج دفتر کارتان به اندازه کافی خوب و مناسب طراحی شده است. به ظاهر کلی شرکت و تمیز و مرتب بودنش توجه ویژه ای داشته باشید. با صرف اندکی هزینه و خرید  گل و گیاهان آپارتمانی می توانید محیط کسب و کارتان را بسیار زیبا جلوه دهید. رنگ هایی که برای رنگ آمیزی دیوارها به کار می برید نیز می تواند تاثیر بسیار خوبی برای بازدید کنندگان داشته باشد. در واقع باید کاری کنید که مراجعه کنندگان به دفتر شما، همان حسی که خودتان انتظار دارید را از محیط کارتان درک کنند.


توجه کردن به رنگ های محیط


به کار بردن رنگ ها در هر محیطی باید طبق اصول روانشناسی رنگ باشد. توجه داشته باشید که انتخاب رنگ های مناسب برای دکوراسیون دفتر کار، به طور خاص و ویژه ای به نوع کاری که به آن مشغول هستید وابسته است. به طور مثال اگر شرکتی دارید که در حوزه ی مالی و حقوقی فعالیت می کند بهتر است که از رنگ های خنثی برای رنگ آمیزی فضای داخلی تان استفاده نمایید اما حرفه هایی همچون عکاسی و طراحی گرافیک، که خلاقیت بیشتری در آنها دخیل هستند، با رنگ های پر انرژی و گرم، قرابت بیشتری پیدا می کنند.


نوردهی مناسب


در طراحی داخلی شرکت دکوراسیون داخلی  باید توجه کنید که فضا از نور کافی برخورار است. نور یکی از مهم ترین فاکتورها در  شرکت معماری داخلی محسوب می شود. نور محیط کار از جمله فاکتورهایی است که  می تواند تاثیر مستقیمی روی نحوه فعالیت و راندمان کار داشته باشد، به همین دلیل سعی کنید از تامین نور کافی در محیط های بسته اطمینان حاصل کنید. اگر اتاق ها به گونه ای هستند که به نور طبیعی دسترسی دارند می توانید از پرده های کرکره ای استفاده نمایید تا به بهترین نحو ممکن نور خورشید را در فضای اتاق مدیریت نمایید.

توجه به جزئیات محیط


پس از آنکه همه ی وسایل اصلی دفتر کارتان را در سر جایشان قرار دادید و همه کاغذها و اسناد رها شده در اتاق را در قفسه ها طبقه بندی کردید، نوبت به بررسی جزئیات می رسد. در جزئیات باید توجه داشته باشید که آیا ابزار و وسایلی که در اطراف خودتان قرار داده اید، دقیقا همان چیزهایی هستند که به آن ها نیاز دارید؟ برای اینکه بتوانید به خوبی این موارد را مدیریت کنید، سعی کنید همه وسایل را با توجه به کاربردهایشان در نقاط مختلف دفتر کارتان بچینید.