وبلاگ ساختمان

حوزه های ساختمانی مختلف

وبلاگ ساختمان

حوزه های ساختمانی مختلف

باسکول جاده ای حدادماهر

باسکول جاده ای که به نام های دیگری همچون باسکول کامیون وباسکول تریلی کش شناختهمیشوند نوعی ترازوی بسیار بزرگ میباشند و اگر قصد دسته بندی باسکول ها را داشته باشیم،باسکول های جاده ای در گروه باسکول های سنگین قرار میگیرند. از باسکول جاده ای برای توزین کامیون،خاور،واگن و هرنوع وسیله ی نقلیه ی با بار و یا بدون بار مورد اس تفاده قرار میگیرد . روش نصب،راه اندازی وکار با این نوع از باسکول ها به هیچ هنوانشبیه بهباسکول های صنعتی دیگرنمیباشد وبسیارباآنهامتفاوتاست. باسکول جاده ای درواقع شبیه به یک ترازوی دیجیتال استفاده باسکول جاده ای جزو بزرگترین و صنعتی ترین ترازوها محسوب میشوند.ظرفیت توزین در آنها از 7 تن تا 200 تن که مربوط به توزین واگن قطار است میباشد. این نوع از باسکول ها جزو بادوام ترین باسکول های صنعتی میباشند و اگر در سرویس و نگهداری آنها دقت نماییم طول عمرشان به بیشتر از 20 سال هم میرسد. قیمت باسکول جاده ای حدادماهر آنهامشخص میشود. یکی از مزیت های قابل توجه این نوع از باسکول ها این است که در تمامی شرایط آب و هوایی میتوانند فعالیت نمایند . اجزای سازنده ی باسکول جاده ای 1 -فونداسیون 2 -لودسل)حسگر( 3 -تناژ باسکول 4 -جانکشن باکس 5 -نشانگر 6 -پرینتر فونداسیون فونداسیون در واقع همان پی و زیربنای باسکول های جاده ای میباشد و اجرای درست آن در عملکرد باسکول موثر است .

فونداسیون معادل همان پایه و اساس خانه است ، دردو نوع پیش ساخته و غیر پیش ساخته است و با توجه به درخواست مشتری و شرایط جغرافیایی نصب میشوند. لودسل لودسل یک حسگر است که برای اندازه گیری وزن و نیروی وارده به آن مورداسفاده قرار میگیرد و نحوه اندازه گیری آن به صورت دیجیتال است. تناژ تناژ باسکول های جاده ای از 8تن شروع میشود.تناژ باسکول باتوجه به نوع کاربری باسکول ساخته میشود. جانکشن باکس جانکشن باکس در واقع یک جعبه تقسیم الکتریکی است که از آن برای انشعاب گرفتن از سیم و کابل و اتصاالت آنها به یکدیگراستفاده میشود.جانکشن باکسها در ابعاد متنوعی و به دو صورت فلزی و پالستیکی موجود میباشند. نشانگر با استفاده از نشانگر امکان تعیین فرمت قبض باسکول تعریف نام و آدرس واحد تولیدی در قبض باسکول جاده ای و نمایش حروف و کلمات فارسی در صفحه نمایشگر وجودد دارد. پرینتر پرینترهای تعبیه شده در باسکول های جاده ای امکان تغذیه کاغذ تک برگ و پیوسته و امکان چاپ انواع فونت و همچنین نوع فونت بارکد وجود دارد.با توجه به درخواست مشریان میتوان از هرنوع پرینتری در باسکول جاده ای استفاده نمود. نحوه ی نگهداری صحیح از باسکول جاده ای بعد از راه اندازی باسکول جاده ای، نحوه ی نگهداری و سرویس آن حائزاهمیت است.رعایت یکسری از نکات برای جلوگیری از فرسودگی و استهالک زودرس باسکول جاده ای ضروری و واجب میباشد. 1

.توجه داشته باش ید که کفه ی باسکول محلی برای جای پارک ماشین نمیباشد!بنابراین از پارک کردن وسایل نقلیه و تردد بیهوده از روی باسکول خودداری نمایید. 2 .تمامی قسمت های فونداسیون،صفحه ی حمل بار و....هر چند وقت یکبار جهت ترک خوردگی،خردشدگی و تخریب بازدید شود.این بازدیدهای مکرر سبب میشود کهاگر مشکلی به وجود آمده باشد ، زودتر بررسی و رسیدگی شده و در نتیجه هزینه ی کمتری برای رفع عیب آن صرف شود. 3 .از تابلویی جهت هشدار و اطالع دادن مشخصات باسکول استفاده نمایید.مشخصاتی همچون حداکثر ظرفیت،ابعاد و دقت باسکول را در تابلوی مربوطه درج نمایید ودرصورتبه وجود آمدن هرگونه مشکلبهکارشناسانمربوطمراجعهنمایید. 5 .همواره امکانریزشسنگونفوذ کردنگردوخاکوگلوالیبهسطحزیرینباسکول های جاده ای وجوددارد ،پس سعی نماییددر اولین فرصتمناسبآنقسمت هاراتمیزنمایید. 6 .در انواعی از باسکول جاده ای کهصفحه ی بار فلزی میباشد،برایجلوگیریاززنگزدگی،بایدپوشش سطحباسکولهرماهیکبارباگازوئیلشسته بشود . 7 .برای اطمینان خاطر جهت نوسانات برق،درمسیرورودیبرقنشاندهندهوچاپگر،ازاستابالیزر) هودرصورتنیازآچارکشیکردتامحکمشوند. 10 .ضربه گیرهای باسکول هر چند وقت یکبار باید مجدد تنظیم شوند تا باسکول جاده ای ضربه کمتری متحمل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد